Hans Fredrik kort fortalt

Mine tanker om Digital Markedsføring

Hvordan forklare meg, Hans Fredrik, kort?
Jeg er ganske allsidig, og egentlig en skikkelig bondeknøl. Født og oppvokst i Folldal i Hedmark, og har siden 1994 vært sta og egenrådig. Selvfølgelig kan jeg gå i vei og fortelle om alt jeg har jobbet med og alt jeg har gjort, men jeg føler dette blir overflødig. Vil du ha min komplette livserfaring (CV), kan du finne den her:
Derimot kan jeg forsøke å oppsummere litt, og fortelle hvorfor jeg i dag holder på med digital markedsføring.

I en tidlig alder ble jeg plassert nederst på stigen. Som en lillebror i en stor familie, ble jeg også en smule bortskjemt. I tidlig alder sluttet mine foreldre med gårdsdrift, så jeg måtte fort finne andre aktiviteter. Selvfølgelig var jeg ute og var aktiv, men å utfolde meg kreativt og dyrke min egen fantasi var min favoritt. I dag finner jeg spor av dette i min glede i å tegne både digitalt og «maskinelt». Å fortelle en historie er det jeg føler jeg kan godt, og overdrive eller blåse ting ut av proporsjoner er min favoritt. Gjerne slik at mottageren ikke skjønner det. Da koser jeg meg.

I 2014 var jeg inne i militæret, og stortrivdes. Siden jeg var liten var det min drøm, og jeg hadde absolutt tanker om å fortsette der. Derimot har livet sine tvister, så jeg begynte på historie på UIO. Det varte i et år, da jeg fant ut at å se historiske filmer interesserte meg mer enn å drøfte det. Jeg kom så til å komme i kontakt med min kreative side igjen, og etter å ha jobbet på min familie sin kafè i oppveksten, fant jeg ut at å selge ting kreativt måtte være min vei. Jeg hadde alltid likt å se en god reklame, så derfor falt valget mitt inn på Kreativ Markedskommunikasjon på Høyskolen Kristiania.
Mine ambisjoner for fremtiden er helt klart å jobbe i et reklamebyrå eller lignende. Jeg tar nå studiespesialisering innen for Digital Markedsføring, for å få en bedre innsikt i hvordan det digitale fungerer sammen med markedsføring. Samt at jeg vil være bedre rustet i en evig mer komplisert og digital verden.